«

»

Bře 04 2014

Print this Příspěvek

Jak se správně saunovat?

sauna1Hledáte způsob relaxace, který bude zároveň prospěšný pro vaše zdraví? Ideální je využít sauny. Dnes rozeznáváme různé druhy saun, ale tou klasickou a stále nejoblíbenější stále zůstává finská sauna. Finská sauna má svou dlouhou historii a ve Finsku se stala součástí národní kultury. Když budete dodržovat určitá opatření, může se z této relaxační aktivity stát i zdraví prospěšný rituál, který podporuje například naši imunitu. Do sauny můžete chodit ve speciálních welness a fitness centrech, nebo si ji můžete pořídit také domů. Finské sauny jsou dnes cenově velmi dobře dostupné.

Jak se tedy správně saunovat? Aby na nás mělo saunování ten nejlepší efekt? V první řadě je nutné říci, že sauna není vhodná úplně pro každého. Zvážit svůj pobyt v sauně by měli lidé se srdečními problémy, křečovými žilami, vysokým krevním tlakem nebo ekzémy. Vůbec nejlepší řešení je poradit se s vašim ošetřujícím lékařem, který dobře zná váš zdravotní stav a ví, jestli je pro vás saunování to pravé.

Saunování jako umění odpočinku

V klasické finské sauně se doporučuje před zahájením procedury sprcha a následné osušení, což urychlí pocení. Saunovat byste se neměli hladoví ani s plným žaludkem. Z bezpečnostního hlediska se nedoporučuje ani konzumace alkoholu nebo kouření. Doba pobytu v sauně by neměla překročit 15 minut. Při pocení si otírejte povrch těla, což urychluje odplavení škodlivých látek z těla. Po této době by mělo následovat ochlazení – ať už vědrem, nebo skokem do studeného bazénu, ideální jsou pak ochlazovací kádě. Celý proces byste měli opakovat alespoň třikrát a průběžně nezapomeňte doplňovat tekutiny. Dýchat můžete jak nosem, tak i ústy. Zvolte si variantu, která vám bude příjemnější. Po ukončení procedury se osušte a odpočívejte v odpočívárně. Důležité je nezapomenout na doplnění chybějících tekutin. Nejlepší je neperlivá voda nebo očistný bylinkový čaj. Ideální je saunovat se bez plavek. S sebou si naopak vezměte prostěradlo nebo osušku, na kterou se posadíte. Pro nejlepší efekt saunování byste měli saunu navštěvovat pravidelně – například jednou v týdnu. Po určité době na sobě budete cítit efekt.

Saunováním k lepšímu zdraví

Mezi hlavní přínosy saunování patří podpora činnost kardiovaskulárního systému, zmírnění bolestí kloubů a svalů, zmírnění bolestí hlavy, uvolnění dýchacího systému, odbourávání stresu, prokrvení pleti a podpora imunitního systému. Saunování tak má blahodárné účinky nejen na naše zdraví, ale také například i pleť. Pobyt v sauně si můžete zpříjemnit také různými saunovými ceremoniály. Po saunování se budete cítit velice uvolněně a zrelaxovaně. Bez pochyby se jedná o způsob, jak zlepšit i svou psychickou pohodu. Prokrvení lidského organismu je bezpochyby zdraví velice prospěšné. Užijte si svůj pobyt v sauně i vy.

Permanent link to this article: http://www.drevcel.cz/jak-se-spravne-saunovat/

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Zavřít